8/17/2013

Leon i jego nie-zwykłe spotkania + konkurs :-)

Czy słyszeliście już może o fundacji VERBA?
To wspaniała organizacja pomagająca przełamywać stereotypy, które niestety wciąż funkcjonują w naszym społeczeństwie, zwłaszcza w stosunku do osób niepełnosprawnych. 
Działania podejmowane przez tą fundację, pomagają zmienić postrzeganie niepełnosprawności, nawet wśród najmłodszych. 

Założycielką i pomysłodawczynią fundacji jest Agata Battek, osoba niezwykle aktywna, optymistyczna i pomysłowa. To właśnie ona jest autorką książeczki pt. LEON i jego nie-zwykłe spotkania. Sama od lat porusza się na wózku i chce podzielić się swoimi doświadczeniami z innymi. Pokazać, że mimo pewnych ograniczeń, trzeba mieć marzenia i dążyć do ich realizacji.




Książeczka LEON i jego nie-zwykłe spotkania - Wyprawa na zamek pomaga już od najmłodszych lat zapoznawać Maluszki z tematyką niepełnosprawności. 
W wyprawie na zamek bierze udział czwórka dzieci, jeden z chłopców porusza się na wózku. Nie przeszkadza mu to jednak w czynnym udziale w poszukiwaniach ukrytego skarbu na zamku :-) 
Książeczka jest pięknie zilustrowana, a historyjka ciekawa i wciągająca.





Jestem ogromną zwolenniczką tego rodzaju akcji - zapoznawanie dzieci z tematyką niepełnosprawności, różnic społecznych i kulturowych oraz problemów mniejszości od samego początku uczy je tolerancji oraz kształtuje ich wrażliwość. To ogromny wkład w ich rozwój. Nasze dziecko stanie się otwarte dla różnic, jakie istnieją między ludźmi, będzie potrafiło szanować ich odmienność i ich doceniać.
Dzieci są świetnymi obserwatorami, dlatego tak ważna jest nasza własna postawa.

Rozmawiając o tolerancji z Maluszkami możemy posłużyć się zabawkami czy książeczkami, żeby pokazywać poszczególne problemy na podstawie konkretnych przykładów, tak, żeby łatwiej mogły je zrozumieć. Jestem gorącą zwolenniczką posyłania dzieci od samego początku w różne miejsca i dbanie tym samym o różnorodność kontaktów. Dziecko uczy się przez doświadczanie, staram się więc od samego początku pokazywać córeczce różne środowiska, kultury i wartości. 
Mam nadzieję, że dzięki temu będzie mądrą, wrażliwą i pozbawioną uprzedzeń kobietą.

Mamy dla was szybki KONKURS - do wygrania 5 książeczek z serii LEON i jego nie-zwykłe spotkania. 

Wystarczy:

1. Polubić profil Fundacji VERBA na FB (jeśli jeszcze nie lubicie :-))
2. Udostępnić publicznie na FB informację o konkursie.
3. Napisać w komentarzu pod tym postem jaka jest ulubiona książeczka lub bohater waszego dziecka. 
4. Podpiszcie się proszę imieniem i trzema pierwszymi literami nazwiska, żeby ułatwić nam losowanie :-)

Konkurs trwa do 28.08. :-)



18 komentarzy:

  1. Pierwszą książką, jaką pamiętam było Wesołe Lato Heleny Behlerowej. Książka była zniszczona, miała bure obrazki i należała do mojej mamy, której co wieczór czytywała jej mama a moja babcia. Potem, dostałam nowy egzemplarz, z równie burymi obrazkami, co mi wcale nie przeszkadzało, bo przygody króliczka Groszka są niesamowite. A teraz ja sama czytam Helce opowieści o Groszku, co daje już trzecie pokolenie przeżywających historię zjedzonego dachu. Ale kolejnego wydania nie udało nam się kupić, niestety nie jest już wznawiane.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ulubiona ksiżeczka Mojej Oli to trzy świnki, moze ja słuchać cały czas, juz jest tak ze zaczynam czytac ona ja konczy, zna tresc na pamięć.
    Elżbieta Jankowska Koszela

    OdpowiedzUsuń
  3. Ulubionym bohaterem piesek jakikolwiek, byle piesek :)
    Aleksandra Śle......

    OdpowiedzUsuń
  4. Ulubioną serią mojego 10 letniego Mikołajka są Zwiadowcy (John Flanagan)a mój 3 letni Maurycy lubi kolekcję Poczytaj mi mamo. Pozdrawiam cieplutko Ewa Parys

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój synek aktualnie lubi najbardziej, gdy czytam mu wiersze. Reaguje na rymowane teksty uśmiechem :-) Króluje "Kwoka", "Pan Hilary", "Lokomotywa". Lubi też oglądać książki-bajki ze zwierzakami w roli głównej :-)

    Joanna Pak

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja córeczka kocha Niekończącą się Opowieść zresztą to tak jak ja :) Justyna Roj

    OdpowiedzUsuń
  7. Nasza Kornelcia uwielbia historie z pieskami- WSZYSTKIE! ;)
    LUCYNA STOPA

    OdpowiedzUsuń
  8. Moj synek uwielbia ksiazeczki o przygodach zolwika Franklina - pozdrawiam Aurelia Kus

    OdpowiedzUsuń
  9. Moj syn mimo ze czytam mi bajki niezbyt jest nimi zaciekawiony,jednak lubi ogladac w tv "Mimi" - Myszka Miki, lub "hryy hryy" - traktor Tom. warto dodac, że Kamil ma 1,5 roku.

    Pozdrawiam Kalia Adryszczyk

    OdpowiedzUsuń
  10. Polecam książeczkę :)
    Posiadamy takową , jak syn podrośnie to będziemy czytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja trzyletnia córeczka uwielbia Dorę z bajki ,,Dora poznaje świat"

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mam jeszcze dzieci własnych ale moje przedszkolne lubią "Bajki cioci Beaty" Beaty Badach. Jest to zbiór opowiadań do kórych ilustracje rysowały dzieci ze szpitala.
    Małgosia Stę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tekście pani Małgosi wystąpiła mała literówka w nazwisku autorki. "Bajki cioci Beaty" napisała Beata Barbara Jadach.

      Usuń
    2. W tekście pani Małgosi wystąpiła mała literówka w nazwisku autorki. "Bajki cioci Beaty" napisała Beata Barbara Jadach.

      Usuń
  13. Moja córeczka uwielbia koty, a ulubiony bohater to Findus z serii książek Svena Nordqvist'a... nawet naszego kota-prawdziwka jak sama mowi nazwała Findusem i każdej napotkanej osobie opowiada ze ma kota Findusa, czyli po norwesku... zielony groszek ( bo pewnie pani tego nie wie;-))))
    Edyta Czu...

    OdpowiedzUsuń
  14. U nas króluje teraz Świat w obrazkach - dobre wychowanie :) mój 4 letni synek ją uwielbia i zna się już świetnie na dobrym wychowaniu :) przynajmniej w teorii, w praktyce trochę na bakier :)
    Julita Kis

    OdpowiedzUsuń
  15. Ulubioną książką mojego synka jest "Poczytaj mi, mamo ". Bajeczki z tej książki są ponadczasowe i od małego uczą dzieci dobrych i mądrych zachowań. Mama mi je czytała kiedy byłam mała . Teraz ja czytam je synkowi i uwielbiam to robić, gdyż dzięki nim cofam się do czasów dzieciństwa :-)

    Pozdrawiam

    Dorota Deb

    OdpowiedzUsuń
  16. Ulubionym bohaterem mojej trzyletniej córeczki Amelki jest Reksio, który ma ciekawe przygody i zawsze chętnie pomaga różnym zwierzętom.

    Pozdrawiam

    Wojciech Jas

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Maluszkowe inspiracje , Blogger